Sesungguhnya Solatku, Ibadahku, Hidupku, dan Matiku hanya keranaMu...
all praises to Allah....

Ukhti & akhi

Dasyat Surirumah itu...

Assalamualaikum......

apa khabar qalb? apa khabar iman? masih dipenuhi dengan bintik-bintik hitam dosa kita.... semoga tidaklah berlaku sedemikian...insyaAllah....

sebelum kembali ke bumi UiTMpp..... ingin saya coretkan beberapa cerita yang nak kata menarik tu tak la jugak.... tak menarik pun tak jugak... boleh la sekadar membaca dan jadikan sebagai iktibar....
sebenarnya sebagai seorang muslimat...... diri saya tiba-tiba terlintas nak lakukan kerja rumah separuh hari masa cuti terluang baru-baru nie.... basuh pinggan..... memasak..... basuh baju (guna mesin je pun )... dan kemas-kemas lah barang apa yang patut.... time tu baru sampai rumah.... entah la... penat pun tak rasa.... tetiba boleh buat kerja rumah sampai malam.... 
kalau sebelum2 nie... sampai rumah je.... terlentang tidurnya ha.... letih sangat berjalan dari delima ke pintu pagar uitm... pastu kena berdiri dalam bas rapid yang dihimpit dengan puluhan orang... masyaAllah.... hanya Allah saja yang tahu.... 
sama je la masa balik hari tu pun.. tapi alhamdulillah... kekuatan yang Allah bagi tu saya cuba hargainya dengan sebaik yang mungkin.......
masa jadi surirumah separuh hari tu.....tak terlintas pun nak mengeluh ke atau penat ke.... alhamdulillah...... yang paling mengejutkan lagi.... saya buat semua ini atas kehendak saya sendiri..... rasa macam dah jadi orang lain dah time tu... huhu......
sampai tak tersedar dah nak masuk magrib...... 
masa nak tidur tu baru terasa agak letih....
macam biasalah setiap malam akan bermuhasabah balik sebelum tidur.....
tetiba... terlintas satu persoalan....... "aku yg buat kerja rumah separuh hari pun dah rasa letih sgt2, macam mana mama yang buat kerja rumah tiap-tiap hari?"
subhanallah.... besar sungguh perjuangan Surirumah itu bukan.... memberi keselesaan yang secukupnya kepada keluarga tercinta......


p/s: cukup dulu entri before balik UiTMPP..... doakan perjalanan saya penuh dengan rahmat Allah InsyaAllah....

No comments: