Sesungguhnya Solatku, Ibadahku, Hidupku, dan Matiku hanya keranaMu...
all praises to Allah....

Ukhti & akhi

medan dakwah MULTI-MEDIA

Assalamualaikum...

khaifa haluka ya akhi ya ukhti? insyaAllah dalam rahmat Allah selalu... 
MasyaAllah... dah lama saya tak menjengah blog saya nih.. asif sangat kepada sesiapa yg selalu follow blog saya ye.. tu pun kalau ada... huhu.. disebabkan dah lama tak update blog.. mungkin dah lupa siapa pemilik blog ni kan.. so.. kita taaruf dulu ye..
nama diberi NSA-Nurul Syahirah Azmi
asal dari negeri Darul Sunnah insyaAllah
belajar di Universiti Islam Tentera Muhammad :bak kata senior saya.. insyaAllah
course kemudahan AWAM..
itu saja kot...

kita berbalik kepada tajuk lah "medan dakwah MULTI-MEDIA"..
saya suka teknologi..dan saya suka gadget.. dan saya suka explore... 
sahabat-sahabat semua tahu tak? kita nak berdakwah ada banyak cara..
antaranya usrah, kempen, ceramah, forum dan sebagainya..
tapi ada lagi alternatif lain untuk berdakwah... tahu tak apa?
"MULTI-MEDIA"
MULTI-MEDIA ni merangkumi ke semua aspek teknologi.. ICT.. media massa... dan lain2 lah..
tahu tak... sekarang dunia famous dengan apa? MUKA BUKU kan? mukabuku pun boleh jadi medan dakwah kalau kita guna betul2.. betulkan sahabat? semua orang nak kejar pahala kan..mudahnya nak dapat pahala.. so, why we don't try it? make it full with bless..InsyaAllah..

Sahabat-sahabat semua tahu tak macam mana datangnya pengaruh barat ke negara-negara islam di seluruh dunia? Dari MULTI-MEDIA lah. Kalau mereka membawa masuk pengaruh mereka melalui MULTI-MEDIA.. tak mustahil melalui MULTI-MEDIA juga kita sebagai pejuang agama boleh membangunkan islam..

anak-anak kecil yang usia 7-9tahun pun tahu buka utube, muka buku kan.. so kenapa tak kita buat something yang boleh menarik mereka lebih mendekati islam dengan mengguna cara yang sama. Kita bukan nak tiru mereka or something else tetapi cuma nak tukar pengaruh mereka dari barat ke ISLAM selama-lamanya. Faham tak? Kanak-kanak zaman sekarang semuanya dah celik IT. Tokwan, nenek semua dah tahu guna handphone touchscreen tau. Mesti sahabat-sahabat semua tak pernah terfikir akan perkara ni kan. Jadi sekarang saya nak suruh diri saya dan sahabat-sahabat semua fikir tentang perkara ni. Kita tak nak negara kita dijajah oleh PENGARUH BARAT..
sebenarnya medan dakwah MULTI-MEDIA ini lah salah satu alternatif yang mudah dan senang untuk berdakwah atau mengajak sahabat-sahabat semua.
macam saya. dekat rumah tak der astro. before ni. saya tak kenal langsung siapa ustaz DON DANIYAL tu.. tapi bila buka mukabuku. Banyak orang post pasal ustaz Don. Saya try explore dan bila dah tahu owh.. bestnyer dia sampai dakwah. Dah terkesan dekat saya. conclusionnya Dari mana saya tahu?? MUKA BUKU kan? so muka buku under apa MULTI-MEDIA kan....

itu saja dari saya... selamat beramal
NEVER FORGET TO SMILE 
^________^





No comments: